Marsz Niepodległości pod specjalnym nadzorem SOK

W sobote 11 listopada, w stolicy Polski, po zakonczeniu Centralnych Obchodów Narodowego Swieta Niepodleglosci odbyl sie patriotyczny 14. Marsz Niepodleglosci pod haslem ,,Jeszcze Polska nie zginela’’. Funkcjonariusze Strazy Ochrony Kolei prowadzili dzialania prewencyjno-porzadkowe na terenie warszawskiego wezla kolejowego. Mialy one na celu zapewnienie wlasciwego poziomu bezpieczenstwa i porzadku publicznego na obszarze kolejowym, w zwiazku z przemieszczaniem sie uczestników zgromadzen i imprez masowych.
Autor tekstu
insp. Piotr Żłobicki
Data dodania
12 listopada 2023
Drukuj
Pobierz
Marsz Niepodległości pod specjalnym nadzorem SOK

W związku z 105. rocznica odzyskania przez Polskę Niepodległości na terenie m.st. Warszawy w dniu 11 listopada br. odbył się Marsz Niepodległości pod hasłem ,,Jeszcze Polska nie zginęła’’. Uczestnicy Marszu wyruszyli od ronda im. Romana Dmowskiego i przeszli warszawskimi ulicami w kierunku Stadionu Narodowego, gdzie zakończył się przemarsz.

Na sobotnie obchody, środkami komunikacji kolejowej, do Warszawy przyjechało kilkadziesiąt tysięcy uczestników Marszu Niepodległości. Dlatego tez blisko 140 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei wspieranych przez psy służbowe czuwało nad bezpieczeństwem uczestników Marszu Niepodległości. Główne siły SOK rozlokowane były na trasie kolejowej od Dworca Centralnego po przystanek osobowy Warszawa Stadion. Wzmożone działania prewencyjno-porządkowe pod kryptonimem ,,Święto Niepodległości’’ koordynowane były przez Komendę Regionalna Straży Ochrony Kolei w Warszawie na terenie dworców oraz obiektów strategicznych warszawskiego węzła kolejowego WWK.

Priorytetem dla funkcjonariuszy SOK było zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa i porządku publicznego w trakcie przemieszczania się uczestników obchodów i zgromadzeń. Zabezpieczone zostały strategiczne obiekty infrastruktury kolejowej oraz stacje i przystanki osobowe tj. Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia, Warszawa Wileńska, Warszawa Gdańska, Warszawa Stadion i Warszawa Śródmieście. Dodatkowym nadzorem zostały objęte pociągi podmiejskie i dalekobieżne.

Nad całością czuwał kierujący działaniami, odpowiedzialny za realizacje zadań na poszczególnych odcinkach, pozostając w stałym kontakcie z dowódca zabezpieczenia z ramienia Komisariatu Kolejowego Policji. W trakcie zabezpieczenia przez SOK obszaru kolejowego, w tym przyległych tras przemarszu uczestników, nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów, które miałyby bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu kolejowego. 

Udostępnij na Facebook
Udostępnij na X